Corona – hjemmeundervisning

0-X:

http://www.Superbog.dk

http://www.denfoerstelaesning.dk

http://www.Matematikfessor.dk

http://www.gratisskole.dk

http://www.Clio.me

https://www.grammatip.com/

Pias planteskole: https://www.facebook.com/groups/360701124841935/

Gækkebreve:

I skal sammen med jeres forældre skrive eller tegne noget om hvad I laver derhjemme, men I må ikke skrive jeres navn på (gæk, gæk) eller sætte billeder ind af jer selv (gæk, gæk), for vi skal nemlig prøve og se om vi kan gætte hvem det er der er der har lavet det virtuelle gækkebrev.

Perioden hvor vi laver det virtuelle gækkebrev løber frem til den 3. april, og i kan derfor løbende sende mig jeres gækkebreve (kun et per barn).

Når i har lavet gækkebrevet så sender i det til Pia på mail piax579b@undervisning.kk.dk. Når Pia modtager brevene, sender hun dem til jeres forældres på Aula. Og så kan I gætte på hvem I tror gækkebrevet er fra, og gættet sender jeres forældre tilbage til Pia ved og svare på beskeden med gækkebrevet, der har sendt ud. Når Pia sender et nyt gækkebrev ud, får I svaret på hvem der havde lavet gækkebrevet dagen før.

Eventyr:

Nu trækker det jo alligevel lidt ud, inden jeg får fornøjelsen irl af jeres skønne børn. Hvis I har mod på at lave et lille forløb, linker jeg her til Gyldendals forløb om eventyr…

https://dansk0-2.gyldendal.dk/forloeb/genrer/eventyr

2-Y:

Kontext 2b bogen – kapitlet om gange (s. 36-41) https://kontextplus.alinea.dk/index.php?page=book_info&selected_book=kontext_2b

http://www.Matematikfessor.dk

Vi har arbejdet med Den anden læsning med Ida og Emil.
Det går ud på, at i læser et kapitel højt for børnene i deres læsebog. Herefter læser børnene selv kapitlet højt. I kan evt. læse sammen herefter med “bom”(i siger et ord forkert i sætningen, hvortil børnene siger “bom” og retter ordet. De ved hvordan man gør).
Når i har læst kapitlet grundigt, finder i det tilsvarende kapitel frem i arbejdsbogen. Her må i gerne hjælpe med at læse opgaverne højt.
Børnene er forskellige steder i bøgerne, så i fortsætter bare hvor de er kommet til. Det skulle gå nogenlunde op hvis i laver et kapitel med dem hver (hver)dag.

I 2X- og Y har de en super god fantasi og er fantastiske til at skrive historier!Det må i rigtig gerne opfordre til at de stadig bruger tid på. De kan skrive om deres weekend, hvad deres legetøj laver når de sover, om deres bedstemor, deres hundehvalp, en ferie de har været på eller noget helt andet. 

https://www.alinea.dk/sofaskolen